ایمیل ما
info@dorfamgroup.ir
تلفن ما
021-88040641

واردات

واردات

یکی از اصلی ترین حوزه های بازرگانی و تجارت بین المللی است. لزوم تجربه و تسلط به قوانین تجارت بین المللی در امر واردات و صادرات کالا، فعالیت در این زمینه را به حوزه ای تخصصی تبدیل کرده است.
تهیه مواد اولیه یا لوازم ساخت برخی از کالاها در داخل کشور امکان پذیر نیست و گاهی هم تکنولوژی ساخت برخی محصولات در کشور وجود نداشته و یا مقرون به صرفه نیست. از همین رو بسیاری از شرکت ها، مجموعه های تولیدی و … با استفاده از کالاهای وارداتی نیازمندی‌های خود را برطرف می کنند. در واقع به تمامی کالاهایی که از راه تجاری به خاک کشور وارد می گردد، واردات گفته می‌شود.
شرکت سپاهان همراه با بیش از ۲۰ سال سابقه در امر خدمات واردات کالا و دارا بودن دفاتر بین المللی در شهرهای گوانجو، دبی و تهران و برخورداری از تیمی حرفه ای، انواع خدمات واردات کالا را ارائه می دهد. واردات از چین و منبع یابی و خرید از تامین کـنندگان خـارجی، توسط کارشناسان بازرگانی سپاهان همراه نیز، در مجموعه خدمات بازرگانی این شرکت قرار می گیرد
.

مزایای واردات از طریق گروه درفام

  • پیگیری مداوم و قانونی از تامین کنندگان
  • تحویل کالا به صورت مستقیم
  • ارسال کالا به صورت سمپل یا عمده از طریق حمل هوایی، حمل دریایی و حمل اکسپرس
  • تحویل در محل مشتری
  • خرید کالا از معتبرترین تامین کنندگان
  • ارسال حواله مستقیم
  • ارسال نمونه کالا
  • ارزیابی و بازرسی کالا

نمای کلی گرافیکی

مراحل واردات کالا

شناخت کلی از وضعیت بازار و نیازهای آن
اولین مرحله برای واردات کالا در واقع برطرف کردن نوعی نیاز مورد درخواست مصرف کنندگان برای کالاهای مورد درخواست آنها است برای این منظور وارد کننده باید این نیاز را شناسایی نماید. پس بنابراین مهمترین سئوالی که وارد کنندگان با آن روبرو هستند را می توان بصورت ذیل طرح نمود.
بازاریابی برای پیدا کردن مشتری
برای پیدا کردن مشتری، باید شروع به بازاریابی نمود. از بازاریابی تعاریف زیادی صورت گرفت است. برخی بازاریابی را بازاریابی (MARKETING) را شامل شناخت نظام بازار و نیازها و خواسته ها و رفع آنها ازطریق مبادلات مطلوب دانسته اند. به نظر فیلیپ کاتلر از برجسته ترین صاحب نظران در این رشته بازاریابی عبارت است از فعالتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله
این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام را به طور جداگانه بررسی میکنیم. – نیازها – خواسته ها – تقاضاها -کالاها -مبادله – معامله – بازاریابی نیازها: مهمترین مفهوم اثرگذار بر بازاریابی که به صورت بنیادی همواره در تحلیهای مربوط به بازارمورد نظر است نیازهای انسانی می باشد که به گونه زیر تعریف می شود: نیاز یا احتیاج انسانی عبارت است از حالتی احساسی که محرومیتی را در فرد پدید آورد که آن احساس وحالت کمبود موجب رنج فردگردد. انسان موجودی است دارای نیازهای فراوان به هر حال حاضر وارد کنندگان کالا در کشور برای پیدا کردن مشتری برای کالاهای خود به دو طریق عمل می نمایند. یک دسته از وارد کنندگان کالا ، در ابتدا کالا را وارد و سپس برای کالای خود بدنبال مشتری می باشند و دسته دوم ، قبل از واردات کالا ، با مشتری عقد قرارداد نموده و بصورت سفارشی کالا را وارد می نمایند . که دسته دوم سود بیشتری از واردات می ببرند

سوالات متداول

چه کالاهایی را باید وارد نمایم؟

 

دومین مرحله واردات کالا این است که باید بدانیم که تولید کنندگان برای تولید کالا به چه مواد اولیه و کالاهای در جریان ساخت نیاز دارند ؟
برای این منظور میزان نیاز تولید کنندگان به مواد اولیه و سایر کالاها را بررسی و سفارش بگیرید. همچنین در هنگام انتخاب کالا برای واردات به نکات ذیل توجه نماید. کالاهایی غیر استاندارد را به دلیل پایین بودن قیمت آن خریداری ننمائید.
در هنگام واردات کالاهای صنعتی، از وجود خدمات پس از فروش آن مطمئن شوید. دلایل تفاوت قیمت بسیار پایین پیشنهادی یک فروشنده نسبت به دیگر فروشندگان را دقیقا بررسی نمائید.
سعی نمائید از نمایندگان معتبر تولید کنندگان که توسط تولید کنندگان اصلی معرفی شده اند کالا را خریداری نمائید.
قبل از انتخاب کالا برای واردات ، میزان حقوق گمرکی ( سود بازرگانی ) کالا را از کتاب قانون مقررات صادرات و واردات استخراج نموده و سود حاصل از واردات را با در نظر گرفتن عوارض واردات محاسبه نمائید

ثبت سفارش کالا

 

ثبت سفارش یکی از الزامات واردات کالا به داخل هر کشوری است. هر شرکت یا شخصی که قصد واردات کالا به داخل کشور را دارد باید از سازمان صنعت معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش اخذ کند. به‌ موجب سند ثبت سفارش می‌توانید کالای مورد نظر خود را وارد کشور نمائید. اخذ مجوز ورود کالا به کشور از سازمان صنعت معدن و تجارت را ثبت سفارش می‌گویند. این مجوز دارای کد ۸ رقمی است که از سامانه جامع تجارت ایران و پس از اخذ مجوزهای لازم دریافت می گردد.

مراحل ثبت سفارش

 

برای ثبت سفارش ابتدا باید پیش فاکتور (پروفرما) کالای مورد نظرتان را از فروشنده دریافت و اطلاعات آن را در سامانه جامع تجارت ایران (www.ntsw.ir) ثبت نمائید. در این سامانه متقاضیان حقیقی و حقوقی برای واردات کالا، ثبت نام نموده و با دریافت کد کاربری و رمز عبور شخصی (حقوقی یا حقیقی) از طریق این سامانه سفارش‌های واردات خود را ثبت می نمایند که تمامی پیگیری‌های لازم از طریق این سامانه میسر می‌باشد. متقاضیان پس از اطلاع از پایان مراحل اداری ثبت سفارش از طریق همین سامانه تائید یا عدم تائید واردات کالای خود را مشاهده می‌نمایند.
پس از گذراندن مراحل ثبت سفارش و دریافت کد ۸ رقمی پرونده ثبت سفارش بدون نیاز مراجعه به مراکز ثبت سفارش در سطح کشور، به‌صورت خودکار به شعب بانک عامل و گمرکات اجرایی کشور ارسال خواهد گردید. ایجاد روند ثبت سفارش کالا گواهی ثبت آماری و کنترل ضوابط فنی برای کالاهای وارداتی توسط دولت انجام می‌پذیرد.
پس از انجام گواهی ثبت آماری و انجام مراحل تخصیص ارز و تامین ارز کد ۱۴ رقمی ساتا توسط بانک مرکزی به بانک عامل اعلام می شود که بانک عامل پس از صدور فیش گواهی ثبت آماری کد ۱۴ رقمی ساتا را برای صاحب کالا جهت انجام تشریفات گمرکی ارسال می کند.
البته برخی از کالاها برای واردات نیازمند اخذ مجوز پیش ازثبت سفارش نیز است. به ‌طور مثال برای واردات تجهیزات پزشکی نیازمند اخذ کد irc از سازمان غذا و دارو می‌باشد و با دارا بودن کد irc می‌توانید اقدام به ثبت سفارش کالا نمایید. به‌طور مثال کالاهایی مانند غلات جو ذرت و… نیازمند اخذ مجوز دامپزشکی است که بعد از ثبت اطلاعات پرو فرما در سایت به‌صورت اتوماتیک این پرونده به سامانه قرنطینه ارجاع داده شده و بعد از پیگیری‌های اداری تائید مجوز دامپزشکی اخذ می‌شود و پس از آن برای کارشناسی ثبت سفارش ارجاع داده می‌شود

با ما در تماس باشید
021-88040641